LEEP KONİZASYON

df

Leep konizasyon bir cerrahi operasyon yani ameliyattır.
Sadece kadınlara uygulanabilen bir müdehaledir, o nedenle erkekler kendileri için okuyorlar ise istediği an da okumayı bırakabilirler 🙂

Leep konizasyon neden uygulanır ?

Leep konizasyon, kanser öncüsü (kansere dönüşebilme ihtimali olan) lezyonu ya da hücreyi almak için uygulanır. Bu operasyon sonucunda kanser öncüsü olan şeyler alınmış ve inactive olmuş olur. Yani temiz olursunuz. İşlem sonrasında oradan taze doku alınır ve patalojiye yollanır, 1 hafta sonra doktorunuz sizi kontrole çağırır ve rapora bakarsınız. Cerrahi sınırlarda devam edip etmediği önemlidir, eğer ediyorsa tekrar bir operasyona gerek vardır, etmiyorsa temizsinizdir. Ben 2 kez operasyon geçirdim. Biri leep koterizasyondu. Leep koterizasyon sonucu hem cin3 olduğumu öğrendim hem de cerrahi sınırlarda devam ediyor olmasıyla konizasyon yapılması gerektiğini. Direk leep konizasyon yapılıyorsa %95 temiz çıkacaksınız zaten, telaşlanmayın.

Leep işleminin öncesinde ve sonrasında yapılması gerekenler ?

İşlem öncesinde genel anestezi ya da lokal aneztezi olabilirsiniz. Muhtemelen genel anestezi olacağınız için 10-12 saat öncesinde bir şey yememeniz ve içmemeniz lazım.
Operasyon basit. Tabi basit demek kolay, işin psikolojik yanını düşünerek yazmıyorum, bu kısma yazımın sonunda yer vereceğim, merak etmeyin. Operasyon basit ancak tek gitmemenizi öneriyorum, sebebi sadece yanınızda birinin olmasının iyi hissettireceği. Tek gitseniz bile operasyon sonrasında aynı gün 1-2 saat içerisinde taburcu olursunuz ve günlül aktivitelerinize devam edersiniz.

Operasyon sonrası ilk 2-3 gün oturmanıza kalkmanıza dikkat etmenizi öneriyorum tamamen naçizane bir tavsiye. Ayrıca ben yaklaşık 3 hafta spor yapamadım bir şey olur korkusuyla, zaten ilk 1  hafta önerilmiyor da.

Vajinal duş almamanız gerekiyor, normal ayakta duş alır şekilde alabilirsiniz ama genital bölgeye özel bir temizlik yapmamalısınız 1 ay boyunca. Oturarak da duş almamalısınız.
2 ay pis mi gezeceğiz? diye düşünmeyin. Yıkanırken vücudunuzdan akan köpüğün o bölgeye gitmesine müsaade edin yeter, emin olun temiz oluyorsunuz az çok, kaldı ki vajina kendi kendini temizleyebilen bir organ.

Cinsel ilişki de 1 ay süreyle yasak.

Doktorunuzun verdiği ilaçları düzenli olarak kullanmalısınız.

Tampon kullanmamalısınız.

İç çamaşırınızı mümkünse günde 2 kez değiştirin, o bölgenin hijyenik olması önemli.

Kanamam olur mu? Olmaz mı?

Kanama konusunda master yapmış bir insan olarak yazıyorum.
Kanamanız olabilir de olmayadabilir, deli gibi kanarken birkaç gün sonra hiç kanamayadabilir. Kanama konusunda çok çektim açıkçası. Leke şeklinde kanama ve regl kanamasından daha az miktarda kanamanın normal olduğu söyleniyor. Önemli olan regl kanamasından daha çok olmaması.

Benim 2 operasyon sonrasında da kanamam oldu ve doktorum tarafından 2 seferde de müdehale edildi. Peki nasıl? Size yaşayabileceğiniz bütün senaryoları anlatarak amme hizmeti veriyorum.

İlk başta kanamanız olmayabilir 1 hafta 10 gün, sonrasında olabilir. Normal.
İlk başta leke şeklinde olan kanamanız 1 hafta veya daha kısa/uzun bir süre içinde artış gösterip regl kanaması şeklini alabilir. Normal.
Regl dönemini şiddetli kanama ile geçirebilirsiniz. Normal ancak müdahale edilmesi gerek.

Benim kanama seviyem ilk başta leke şeklindeyken sonra normal oldu ve stresli bir insan olduğum için stres sebebiyle kanamam da çok artış oldu, sabah işe gitmeyip doktora gittim 2 kez uyanır uyanmaz, zordu gerçekten. Doktor oraya gazlı bez koyuyor ve yaklaşık 6-7 saat sonra çıkartıyorsun genelde kanama seviyen azalıyor ve normale dönüyor ya da bayağı bayağı bitebiliyor.

Regl kanamasından fazlaysa, durdurulamayan bir kanamaysa kesinlikle doktorunuza gidin, dediğim işlemi yapacaktır muhtemelen ama sakin olun, korkmayın.

Regl dönemini de çok şiddetli kanama ile geçirdim. Kan pıhtısı dediğimiz olay ben de pek olmazdı ama hayatımda hiç o kadar büyük kan pıhtıları görmemiştim, içimden bir şeyler düşürüyor gibiydim, öleceğimi sandım kan kaybından. Düşünün hiç durmayan bir kanama, yarım saat içerisinde 7 kez ped değiştirdiğinizi düşünün, sürekli akan, aktıkça elinizin kolunuzun buz kestiği belki de elinizin titrediği bir kanama. Kanın vücudumdan ani çıkışının yarattığı ”kan kaybediyorum” hissi gece 12 de kapımı çalmıştı, hem de durup dururken. Sabah acilen doktoruma gittiğimde, operasyon sonrası ilk regl olduğu için normal olduğu, o kadar büyük kan pıhtılarının bile normal olduğunu söyledi. Bilin ki kanamanın fazla olması dışında, kan pıhtısı olursa bu normal bir şey kızlar. Ameliyat sonrası ilk regl’niz şiddetli geçerse de korkmayın sadece doktorunuza görünün.

RUHSAL KISIMLAR:

Öncelikle kırılgan ve etkilenen biriyseniz bu ameliyat da sizi etkileyecektir. İzleri belki de hiç silinmeyecek, düşünüp düşünüp başa saracaksınız. Ben şu an temizim ama hep düşünüyorum, mücadelemi, savaşımı, hüznümü.. Hele hele tekseniz, yani aile bireyleriniz yanınızda değilse (ki benim değildi, hala saklıyorum) daha üzücü bir olay halini alacaktır sizin için.. Umarım zamanla atlatabilirim bu travmatik olayı, umarım siz de yaşamazsınız.

Çünkü kolay değildi, hayatında serum bile yememiş insanın,
Yeşil ameliyat önlüğü giymesi
O boneyi takması
Ameliyathaneye sedye ile götürülüşü
Ameliyathaneye giriş aşamasını yaşıyor olması
Ameliyathanedeki kocaman ışıklar
Anestezi öncesinde açılan damar yolu
Anestezi bile almamış insanın anestezi ile tanışması
Anestezi öncesi damardan verilen sersemletici ilaç
Ve ilaçtan maksimum 1 dakika sonra hayal meyal hatırladığınız şeyler olması..

Benim hayal meyal hatırladığım tek şey, ayak bileğimin soğuk bir demire değmesiydi..

Kolay olmadı. Hem de hiç.

Ama korkmayın, yalnız değilsiniz.

Arya.

25 thoughts on “LEEP KONİZASYON

  1. Anlattıklarınız açıklayıcı gerçekten. Okuduktan sonra gerildim resmen. Birazdan ameliyata giricem. Duygusal kısmı çok yoğun geldi bana.

    Beğen

      • Arya çoook teşekkürler umut ışığı oldun bizlere 2 hafta önce hpv16 olduğunu öğrendim kolposkopi yapıldı sonucumu bekliyorum kolposkopiyi yapan doktor cin3 gibi gördüm dedi leep yapılacağını söyledi 1 haftadır gecem gündüzüm internette araştırma yapıyorum bu bloga rastladım içime su serpildi resmen ahcc ilacını nasıl temin edebilirim arya getittirebilirmisin??? eşim işi gereği sürekli yurtdışına çıkıyor onada baktıracam ilacı fakat kafamda deli sorular kinoka platinum ahcc sanırım iyi olanı günde 3 mgr denilmiş yani kaç kapsül günde (bu kadar fazla alınan vitaminin sonrasında farklı zararları olur mu?) 6 ay kullanmam gerekiyor sanırım 6 aylık tedavi için kaç kutu almam gerekir? bir diğeri de sonucum tabi ne çıkacak bilemiyorum ama leep işlemini yaptırsamda kullanmamın faydası olur mu? Gerçekten bir haftadır kafayı yemek üzereyim ne olur bu ilacı temin edenler nasıl etti bilgilendirirseniz sevinirim.Şimdiden teşekkürler

        Beğen

    • Bende bir haftadır leep ameliyatı oldum patoloji sonucumu bekliyorum cok korkuyorum kanser miyim diye hpv 58 virüs çıktı ameliyattan bir hafta sonra küçük pıhtılar atıyorum adet gibi lekelenme oluyor cok korkuyorum normal mı acaba ve acaba sağlığıma kavuşurmuyum hep ağlıyorum kanserim diye eşim cezaevinde ve beş cocuğumda var hem annelik hem babalık yapıyorum ne olur içimi biraz rahatlattın

      Beğen

      • normaldir canım takma kafana cok uzuldum sana. eger maddi durumun yeterse ahcc kullan, numarasını verdım ıns kısa surede atarsın virüsü vücudundan ahcc sayesinde. mrak etme bu gunler geride kalacak sen sadece bagısıklıgını yukselt, bak ne guzel leep de olmussun kanser degilsin korkma leep olmussun.

        Beğen

  2. Arya senin yaşadığın bu zorlu süreci bu hafta ikinci kez yaşadım .çok zor bir durum ve seni anlayacak kimse yok etrafında..

    Beğen

  3. Kanamanıza nasıl müdahele edildi bir de bana normal dediler 3haftaya kadar kanama için?
    İyi ki yazdın bunları umarım toparlanırım ben de kanamam Bi dursa 😊

    Beğen

    • Ben 2 kere doktora gittim biri regl den önceydi cok kanamam oldu. Gazlı bez yerlestirdi oraya doktor ve 3-4 saat sonra cıkardım bu sekilde mudahale edildi 🙂

      Beğen

  4. Merhabalar yasadiklarinizi paylasmaniz cok guzel🙏🏼 Ben de tek basima ameliyat olali 10 gun oluyor kanama en buyuk korkum. Gayet normal gecen 6 gunun sonunda asiri miktarda kanamam oldu 2. mudahale yapildi bu nedenle. Su an diken ustundeyim cunku bugun yine biraz artti umarim tekrarlamaz. Regli doneminin yaklasik 10 gun sonra ve bu durum biraz beni geriyor umarim cok siddetli gecmez regli donemim :/ tam olarak kanamanin durmasi iyilesme sizde ne kadar surdu? Soylendigi gibi 1 ay mi?

    Beğen

  5. merhaba
    ben leep olalı 4 sene oldu şimdi hpv negatifim. ama leepten osnra adetlerimin basında ve sonunda siyah bir kan pıhtısı gibi birşey gelmeye başladı sizdede böyle oldumu?regl kanamanız normal mi?Bir degişikllik var mı?

    Beğen

Bir yorum yazın