HPV PSİKOLOJİSİ

s-031dace33b0cee3579939993f7079b975952c926

Hpv psikolojinizi bozar. Lami cimi yok.

Herkes hpv olduğunu ilk öğrendiği ana geri dönüp baksın. Eminim çok kötüdür. O yüzden burada ilk defa hpv olduğunu yeni yeni öğrenen arkadaşlara bir zamanlar bana da arkadaşımın söylediği bir şeyi hatırlatmak istiyorum: Kendine süre ver. 1 yıl mesela. 1 yıl boyunca bu hastalık ile uğraşacağını kabul et. En önemlisi kabullen kardeşim. Siğil çıkınca üzülme. Siğillerini yaktırdın ya da dondurdun, her şey güzel. 2 ay sonra bir bakıyorsun yeni bir siğil. Delirme! Lütfen.

Hpv en çok stres, moral ve bağışıklıktan etkilenir. Bağışıklık için yapacağın şeyleri hpv ve beslenme konusunda az çok bahsettim. İçiyorsan eğer sigarayı bırak, alkolü azalt, düzenli dengeli beslen. (ev yemekleri – fast food’dan uzak dur, yeşil olan her şeye aban)

Moral – motivasyon konusu o kadar da kolay olan bir şey değildir aslında.Yani çoğu kişi böyle bir virüs ile savaşırken o motivasyonu içinde bulamaz, dostlarınız ve yakınlarınız bu konuda teşvik edici olabilir. Öncelikle kötü senaryolar yazmayın kafanızda, olacağı varsa olur. Siğil ile çıktığım yolculukta, nasıl da az kalsın kanser olacağımı benim hikayem adlı başlıkta anlattım. Hiç tahmin eder miydim? Ya da siğil yapan lezyonların %90 kanser yapmayacağını düşündüğünüz bir olayda kansere bu kadar yaklaşılacağına siz ihtimal verir miydiniz? Sadece siğil varsa ve hpv tipin düşük derece kanser riski barındırıyorsa endişelenme. Genelde tip 6 ve tip 11 olur bunlar, kanser yapma riski de yok denecek kadar düşüktür.

Bozulan, mahvolan, yıpranan sinirlerin için verebileceğim tavsiyeler var. Ben de bu yollardan geçtim, zaten bu blogu bu konuda farkındalık yaratmak ve diğer hpv’li insanlara sadece web ortamı da olsa yardımcı olmak için açtım. Kolay değildi, hala değil. Bazen yaşadıklarımı düşünüp ağlıyorum, bazen mi? Çoğu zaman..

Öncelikle,

1. Spora başla. Spor gerçekten bir yaşam tarzıdır ve stres seviyenizi azaltır, içinizdeki enerjiyi boşaltır, spor yaptığınız zaman birçok şeyle daha rahat baş edebilirsiniz, inanın. Özellikle ter akıtacağınız sporları öneriyorum. Cycling gibi grup derslerine katılın. Ben özellikle koşmayı ve kendi ağırlığımla çalışmayı bazen de ek olarak grup derslerine katılmayı tercih ediyorum. Haftada 3 kez spora gidiyorum iş çıkışı.

2. Dans et. Üzgün müzikler dinlediğin kadar hareketli müzikler de dinle. Kendince eğlen, emin ol iyi hissettirecek. Ben dans kursuna yazılmayı düşünüyorum, siz de bu tip bir şey deneyebilirsiniz.

3. Kendini şımart. Kendini en iyi sen tanırsın. Kafanı meşgul edecek bir şeylere zaman ayır, kariyerine yönel ya da kariyer anlamında iyiysen farklı hedefler koy kendine. Bir ara diksiyon kursuna gideceğim neden bilmiyorum diksiyonum da iyidir aslında ama spiker gibi konuşanlara da hep özenmişimdir. Resim kursu vb gibi aktivitelere katılabilirsiniz, biraz odağınızı farklı bir yere çekmeniz lazım. Ya da ayda 1 kez faklı bir şehire, iş hayatınız müsade etmiyorsa da yaşadığınız çevreye yakın yerlere gidebilirsiniz. Eminim çok iyi gelecektir farklı yerler görmek.

4. Özellikle sana kendini iyi hissettiren şeyleri bul. Bu ağlamak bile olsa 🙂 Tamamen basit şeyler önereceğim sırf size örnek olabilmek için. Kahve içmeyi çok severim ve kahve içeceğimi bildiğim her an mutlu olurum bu nedenle kahve konusunda alışverişle kendimi şımartırım ya da banyoda duş jellerinin kokusu beni rahatlatır, en hoşuma giden 1-2 duş jelini alır, banyoda koku terapisi yaparım 🙂 Ya da meditasyon yapmayı deneyebilirsin, illa klasik yöntemlerden bahsetmiyorum. Her akşam kulaklığı kulağınıza takıp, yarım saatlik yürüyüş yapabilirsiniz.

5. Arkadaşlarla bol bol vakit geçir. Ve bu arkadaşların hpv’yi bilen insanlar olsunlar, yakınlarından saklama. Onlar öyle bir gerekecekler ki sana, onların varlığını hiçe sayma. Ama sürekli kafa siken insanlarla değil, güldüğün güldürdüğün, farklı gündemlere sahip olduğun insanlarla vakit geçir.

6. Psikolojinin bozulduğuna canı gönülden inanıyorsan destek almaktan çekinme. 2 tane psikolog arkadaşımla konuştum, hafif derecede antidepresan önerdiler. Henüz almadım iş sebebiyle haftaiçi izin almak istemedim doktor için ve aslında çok da bastırmadığı sürece almamaya da çalışıyorum. Biraz erteliyorum ancak gerçekten stresli bir dönemden geçiyorsanız bir de bu olayın ağırlığını omuzlarınızda hissediyorsanız, maddi durumunuz el veriyorsa psikolog, vermiyorsa psikiyatrist ve ilaç etkili bir çözüm olabilir, tabi yine de son seçenek olsun.

Şimdilik bu kadar arkadaşlar. Gerektiğinde bana iletişim kısmından ulaşıp mail atabilirsiniz. Zira siz mail attıkça ben mutlu oluyorum ve yardımcı olmak hoşuma gidiyor 🙂

Arya.

Bir yorum yazın